Hogyan érdemes megfogalmaznom a panaszom?

Amennyiben érdemi választ szeretne a bejelentő a panaszával kapcsolatosan, érdemes minél részletesebben és pontosabban megfogalmazni azt, a kivizsgálás érdekében.

Néhány támpont:

  • pontosan megjelöli szervezettel/szolgáltatással kapcsolatos kifogásait, és azokat az információkat (pl. a panasszal érintett szerződés/dokumentum száma, megnevezése stb.), amelyek panasza alapjául szolgálnak, vagy álláspontját igazolják;
  • amennyiben több kifogást is előterjeszt, azokat elkülönítetten közli, lehetőség szerint felsorolásszerűen rögzíti azokat;
  • konkrét kérést fogalmaz meg, amelyben javaslatot tesz a panasz rendezésére, megoldására;
  • álláspontját okirattal, dokumentummal támasztja alá.

Hogyan adhatom le a panaszomat?

Írásban az alábbi linken: Bejelentő – OfficeProtector || Az irodai visszaélés-bejelentő rendszer

Névtelenül is leadhatom-e a panaszomat?

Igen, van rá lehetőség. A bejelentő neve rovatnál be lehet írni hogy nem kívánom megadni, vagy hogy anonim– tetszés szerint. Ez esetben azonban a kivizsgálás mellőzhető, így nagyon extrém eset kivételével, szinte biztos, hogy a panasz a kivizsgálásig el sem jut. Ezért érdemes megfontolni és elkerülni ennek a lehetőségét, amennyiben valós a panasz és érdemi kivizsgálást szeretne a bejelentő ezzel kapcsolatosan.