Hogyan érdemes megfogalmaznom a panaszom?
Amennyiben érdemi választ szeretne a bejelentő a panaszával kapcsolatosan, érdemes minél részletesebben és pontosabban megfogalmazni azt, a kivizsgálás érdekében.
Néhány támpont:
- pontosan megjelöli szervezettel/szolgáltatással kapcsolatos kifogásait, és azokat az információkat (pl. a panasszal érintett szerződés/dokumentum száma, megnevezése stb.), amelyek panasza alapjául szolgálnak, vagy álláspontját igazolják;
- amennyiben több kifogást is előterjeszt, azokat elkülönítetten közli, lehetőség szerint felsorolásszerűen rögzíti azokat;
- konkrét kérést fogalmaz meg, amelyben javaslatot tesz a panasz rendezésére, megoldására;
- álláspontját okirattal, dokumentummal támasztja alá.
Hogyan adhatom le a panaszomat?
Írásban az alábbi linken: Bejelentő – OfficeProtector || Az irodai visszaélés-bejelentő rendszer
Névtelenül is leadhatom-e a panaszomat?
Igen, van rá lehetőség. A bejelentő neve rovatnál be lehet írni hogy nem kívánom megadni, vagy hogy anonim– tetszés szerint. Ez esetben azonban a kivizsgálás mellőzhető, így nagyon extrém eset kivételével, szinte biztos, hogy a panasz a kivizsgálásig el sem jut. Ezért érdemes megfontolni és elkerülni ennek a lehetőségét, amennyiben valós a panasz és érdemi kivizsgálást szeretne a bejelentő ezzel kapcsolatosan.